Na co si dát pozor u přeprodeje z AliExpressu

Spousta lidí plánuje přeprodávat zboží z čínského portálu AliExpress a hledá informace jak na to. Vytvořit eshop je jen první krok (ten já vám mohu pomoci zajistit) a pak následují další nezbytné kroky.

Že vše ní sluníčkové je jasné, aneb jak vždy říkám: Vstoupit do přeprodeje “Ali Dropshipping” je hrozně lehké na vstupní bariery, ale hrozně těžké být dlouhodobě profitabilní. A já ti řeknu proč 🙂

Obchodní podmínky pro prodej z Aliexpressu

Zcela určitě nemůžete mít běžné, protože prostě naší legislativě nemůžete vyhovět. Částečně to můžete vyřešit tím, že budete jen zprostředkovatel ale i to má svá rizika. Pokud máte peníze a tím se vlastně zase dostáváme obvyklému důvodu proč začít s Ali tj. že je nemáte, tak to lze vyřešit kombinací zprostředkování a vlastnění zahraničního subjektu. Každopádně zcela určitě doporučuji konzultaci s právníkem a účetní. Věřte, vynaložené peníze se Vám brzo vrátí.

Vánoce

Přestože hned formální začátek vypadá náročně, tak s právníkem to lze sfouknout vcelku rychle a vlastně Vás to vůbec nebude trápit. Co Vás bude stopro trápit jsou Vánoce. Zatímco pro běžného obchodníka jsou Vánoce požehnáním a mnohdy udělá na nich i 40% ročního obratu, pro vás to bude noční můra to mi věřte. Zhruba od půlky října se vám začne prodlužovat doba dodávky. A od půlky listopadu je šance že to dorazí zákazníkům včas poměrně malá. Blbé je, že zrovna v tom období začíná většina lidí objednávat.

Lze to nějak obejít?

Ano lze, částečně to můžete obejít tím, že budete i přes vyšší cenu preferovat evropské sklady (například Banggood to tak má a i Aliexpress), ale problém je že je před vánoci nestíhají zásobovat takže to zboží prostě tam není. Takže najednu stranu v tuto dobu ztratíte ty poučenější zákazníky kteří vědí a nedělají problémy, ale zase získáte obrovské množství zákazníků kteří prostě něčtou a jdou jen po ceně. Můžete mít milionkrát na webu napsáno že zboží nemusí do vánoc dorazit (dokonce jsem zkoušel i popup s upozorněním), ale stejně když dojde na lámání chleba tak vám budou do očí tvrdit, že nic takového tam nebylo a že jste podvodník a pošlou na Vás ČOI, finanční úřad a tak dále… Pouze velmi silná osobnost ustojí ten tlak v prosinci kdy volá spousta nespokojených zákazníků, přesto že za to nemůžete.

Zboží

To je kapitola sama pro sebe. Když odmyslím věčné stěžovatele kteří očekávají že za pár korun budou mít kvalitu jako ze švýcar, tak je problém v tom že mnohdy přijde z Aliexpressu něco jiného či neúplného. Nevidím v tom umysl, prostě ty lidi v těch skladech jsou negramotní a přetížení. Lidská chybovost je velká. Nicméně tohle se časem vyřeší robotizací. Každopádně ti to zabere poměrně velkou část komunikace kdy ti budou lecos reklamovat.

Doprava

Problém s vánoci jsem popsal, ale to samozřejmě není jediný problém v dopravě. Další zdržení nastává když je čínský nový rok, to mnohdy jsou sklady týden zavřené a poté mají pro změnu hrozně moc objednávek ve frontě, takže než se na Vaší objednávku dostane tak mnohdy výpadek trvá 14 dní. Oproti dřívějším dobám si skoro u všeho můžete připlatit za sledovací číslo ke každému balíků. Bohužel mnohdy je to spíše takové placebo pro zákazníky, protože jediné co tam často uvidíte je to např. už třetí týden na cestě mezi Asii a Evropou. Nicméně sledovat dodávky lze, šikovný nástroj v češtině je třeba 17track. A ten třeba zmiňovaný Aliexpress umí.

Marketing

jedna z nejtěžších disciplín. Ač se to nezdá a zpočátku máš dojem, že díky nízké ceně to půjde snadno je opak pravdou. Ano, ze začátku to snadno jde, ale jakmile nastanou problémy typicky vánoce, tak jdou vaše hodnocení dolu. Spokojení lidi nepíšou, nespokojení obvykle ano. Takže brzo můžete zapomenout na dobré hodnocení na Heurece a a pozitivní komentáře na FCB. Tam navíc ještě budeš bojovat s trollingem. Brzo vám tam budou trolovat lidi kteří nic nekoupili, ale přesto svěřepně budou tvrdit že jste podvodník a že si to na Aliexpressu mužou koupit též. Proto jak záhy brzo zjistíte bude nejefektivnější marketingový kanál PPC a emailing. Na emailing jde dobře použít třeba Mailchimp.

Cash flow

Ikdyž se to nezdá, je toto náročná nika na Cash Flow. Až budete dělat větší čísla tak uvidíte že došlo na má slova.

Komunikace

je to velmi náročný obor na komunikaci, nejenom mentálně ale i časově. Snažte se co nejvíce věcí popsat na webu, udělejte si šablony na opakující se otázky, a neváhejte používat něco sotisfikovaného. Spousty případu se táhne týdny a při tom množství velmi snadno něco přehlédnete. Já používal ticketovací systém. Šikovný a zdarma je třeba OsTicket.

I přes všechny body který jsem vypsal a z niž to skoro vypadá že je to vlastně koncentrované všechno obchodníkovo zlo do jednoho, lze z přeprodeje zboží z Aliexpressu udělat profitabilní biz, ale je třeba mít na paměti že to není lehké 🙂

Vložit komentář